Žáci 4.A a 4.B udělali první krok do světa informatiky a programování pomocí interaktivních robotů VEX 123. Tento jednoduchý a intuitivní robot přináší mnoho možností, jak se hravě naučit základy algoritmizace a programování.
Pro ty nejmladší nabízí VEX 123 ovládání přímo na těle robota, které je vybaveno tlačítky umožňujícími robotovi vydat jednoduché pokyny, jako je pohyb vpřed, otočení vlevo nebo vpravo, či vydávání zvuků. Starší a pokročilejší žáci mohou využít tzv. Kodér – programovací tabulku, do níž zasouvají příkazy ve formě speciálních karet. Robot poté vykoná přesně to, co žáci naprogramovali.
Tímto způsobem se děti přirozeně seznamují se základními principy algoritmizace, jako je rozkládání problému na jednotlivé kroky a jejich logické uspořádání. Práce s Kodérem umožňuje i pokročilejší varianty, jako je plánování složitějších sekvencí.
Pro ještě větší možnosti programování mohou žáci využít aplikaci VEXcode, která je dostupná pro tablety i počítače. Tato aplikace inspirovaná vizuálním programovacím jazykem Scratch otevírá dveře ke kreativnějším a sofistikovanějším projektům.
Děti z 4.A a 4.B si díky těmto aktivitám osvojily nejen technické dovednosti, ale také rozvíjely logické myšlení, spolupráci a kreativitu. První krůčky s VEX 123 jsou skvělým základem pro další objevování světa moderních technologií. Programování tak pro ně přestává být abstraktní pojem a stává se zábavnou a praktickou zkušeností.
Mgr. Alice Linhartová